Dan osoba sa Daun sindromomEvropski dan akcije za zivot u zajednici

Susreti

Poseta ministra Rasima Ljajica zajednicama stanovanja

Poseta g-dje Kori Udovicki zajednicama stanovanja

Mejling lista

Prijava

Preporucite prijatelju

Odjava

Ne možete da procitate tekstove na ovom sajtu? Preuzmite program ili nam se javite?

II var.

ANICIN DNEVNIK SA LETOVANJA

Kao i prethodne dve godine, Društvo za brigu o MNRO - Novi Beograd je i ove godine organizovalo desetodnevna letovanja za svoje članove u Dobri.
Organizaciju i rezervacije vrši g-đa Rada Božinovska.
Letovanja se organizuju za grupe od po deset turista - članova sa smeštajem u porodičnoj kući roditelja članice ovog društva. Svaka grupa turista ima po dva svoja voditelja - volontera, uglavnom profesionalnih vaspitača velikog iskustva u radu sa MNRO i studenatima defektologije ili psihologije.

Polasci na putovanja su organizovani po smenama i to za svaki 1., 10. i 20. u mesecu . Putovanja će se organizovati sve do kraja meseca septembra . Cena 300 dinara po danu uz dodatno plaćanje prevoza do destinacije.

20.07.2006.

1.DAN

Došli smo u Dobru, pa smo ušli u dvorište da ostavimo torbe.

Ova druga grupa su bili tu, pa su nas dočekali i pomagali da unesemo torbe u dvorište. Pa smo posedeli da se odmorimo, da nešto popijemo i osvežimo se. Onda smo se družili i pričali svi. Onda smo pripremali za ručak. Svi smo jeli zajedno. Posle ručka smo ponovo seli za sto. Bilo je iznenađenje- Zorki je bio taj dan rođendan. Pa smo se slikali sa tortom Zorkinom. Pa smo se rastali i otpratili drugu grupu. Posle toga smo malo legli da se odmaramo. Pa smo ustali da idemo na bazen. Na bazenu smo se kupali, sunčali, skakali u vodu. Onda smo krenuli kući na večeru. Kad smo večerali ja sam oprala sudove. Pa smo imali diskoteku i na spavanje.

Miloš je otišao na Dunav da peca ribu, a mi smo otišli sa Lutom na Dunav da se kupamo sa kolima. Kad smo se vratili sa Dunava, ja i Sneža smo sedele u gepeku. Onda smo se vraćali kući i Miloš nas je čekao kući da očistimo ribu. On nije znao pa smo mu mi pomogli. Svi zajedno smo prali sudove i onda je bila diskoteka, a ja sam ostala sa Zorkom i Radom da topimo čvarke u kasne sate.

21.07.2006.

2.DAN

Kad smo svi ustali pa smo popili kafu, onda smo spremali doručak. Svi smo postavili stolove. Kad je prošao doručak, onda smo svi počistili i oprali. Onda sam ja oprala sudove i peglala sam posteljinu i namestili smo krevet i sobe. Onda smo otišli na ”Čezavu” da se okupamo na Dunavu. Pa smo skupljali školjke i puževe i onda smo se vozili čamcem: Anica, Mira, Sneža i Rada Božinovski i Luta je veslao. Onda smo se vratili na obalu i krenuli kući. Ja i Sneža smo se opet vozile u gepeku u Lutinim kolima. Ja i Sneža i Mima smo seckale salamu. Ja sam seckala paprike i paradajz. Sve smo to zajedno uradili i oprali smo sudove i sklanjali. Sedeli smo i odmarali smo. Ja sam sama čistila tikvice za ručak za musaku.

22.07.2006.

3.DAN

Spavali smo do 8h, pa smo ustali, uzeli med i vodu. Onda smo kuvali kafu i seli lepo da popijemo kafu. Otišla sam sa Milošem da kupimo hleb, piškote i maline. Kad smo se vratili onda smo seli da doručkujemo. Usisala sam kuću i obrisala prašinu i složila sam ćebe u ormare. Obrisala sam i kupatilo i pod u hodniku, prala sam sudove sa Mirom i onda sam polila dvorište i peglala sam posteljinu i veš. Prala sam svoj veš. Jeli smo uveče tortu i onda smo imali diskoteku pa sam otišla da spavam.

23.07.2006.

4.DAN

Kad smo ustali, išli smo u crkvu na službu. Pa smo doručkovali, pa smo oprali sudove i onda smo sedeli da pijemo kafu. Ja sam kuvala kafu, pa smo prali šolje i džezvu. Posle sam oprala krpe za sudove. Onda smo odmarali do ručka, igrali se po dvorištu. Zora me zvala da mutim šlag za tortu, pravila sam piškota tortu. Ide jedan red piškota, drugi red piškota, onda maline, sok od maline, onda ide šlag tanak. Kad se ohladi onda ide drugi šlag. Onda sam čistila kuhinju i garažu gde smo ručali. Prala sam šerpu i postavila sam sto za ručak. Slavili smo Milošev rođendan. Imali smo rošrilj-pljeskavice, šnicle, kobasice i tortu i svečani ručak. Posle ručka sam oprala sve sudove i šerpe i lonce, prala sam pod kod sudopere. Pa sam posle toga legla da se odmorim, da spavam. Onda sam ustala i otišla u šetnju. Posle šetnje smo večerali, oprali sudove i i mali diskoteku.

24.07.2006.

5.DAN

Kad smo ustali, prvo smo namestili krevet, umili se i očešljali i oprali zube. Onda smo sišli da uzmemo kašiku meda i vodu. Posle meda smo popili kafu i oprali šolje i čaše što smo uzimali vodu posle meda. Zatim smo otišli da doručkujemo i oprali smo sudove. Posle doručka sam otišla da očistim dvorište i lišće sam pokupila u kolica, pa sam otišla da operem metle na reci sa Snežom. Pa sam se vratila da idem u prodavnicu da kupim tri hleba, kečap i kiselo mleko. Onda smo se vratile Ružica, Sneža, Anica iz prodavnice. Pa smo sedele da se odmaramo. Pa smo odsekli luka 5kg., ja i Sneža za sataraš. Dala sam zečevima vodu. Sekla sam paprike i paradajz. Kuvala sam sataraš. Seli smo da jedemo. Kad smo završili sa ručkom sudove nismo prali zato što vode nije bilo pa ćemo kasnije. Sad idemo da spavamo. Kad smo ustali, jeli smo tortu sa piškotama, pa smo krenuli da idemo na bazen. Kad smo se vratili sa bazena sa Radom , onda smo malo posedeli da se odmorimo. Onda smo počeli da pripremamo večeru. Večerali smo sataraš i sarme, sve nešto po malo. Pili smo mleka. Ja sam pila limunadu. Posle diskoteke smo otišli na spavanje.

25.07.2006.

6.DAN

Kad sutradan ustanemo onda prvo nameštamo krevete, onda prvo uzimamo med i vodu, onda kafu i doručak. Pa smo ljuštili luka, šargarepu i zelen, boraniju. Onda smo stavili da se sve zajedno kuva. Onda smo čekali da dođe struja. Neki su se igrali a ja sam malo spavala dok dođe struja. Onda smo otišli na ručak. Posle ručka devojke su me zamenile da peru sudove. Spremile smo se na bazen da se kupamo. Ja sam bila u ladu jer nisam mogla da se kupam. Posle bazena smo došli kući. Ja sam kuvala kafu, pa sad sedimo i odmaramo do večere. Pa smo počeli da se spremamo za diskoteku, a ja sam otišla da se tuširam i da gledam tv i u krevet.

26.07.2006.

7.DAN

Prvo što je kad ustanem namestim krevet i umivam se i perem zube. Kad smo doručkovali pa smo otišli da radimo. Ja sam usisala sve prostorije i kuvala kafu. Rada je čistila luka a Tanja je isprala sudove. Miloš je čistio dvorište. Pa ćemo da gledamo video. A sad pravimo za ručak od tikvica musaku. Snežana pegla veš, uči Mimu da pegla. A Sanja nije htela da doručkuje, naljutila je Rada. Sad smo ručali musaku sa tikvicama. Sad se odmaramo i gledamo tv i posle idemo da spavamo i onda na bazen. Ja idem prvi dan u vodu da se kupam u bazenu. Posle smo išli da beremo nanu za čaj. Posle šetnje smo došli kući da pijemo kafu. Onda sam sa Radom sekla karfiol za večeru. Ja sam posle večere sa Mimom oprala sudove. Pa onda idemo u disko. Posle diska idemo na spavanje.

27.07.2006.

8.DAN

Kad ustanem iz kreveta onda namestim krevet i onda idem da se umijem. Onda svako jutro uzimam med i vodu. Kuvamo ujutru kafu onda idemo na doručak. Posle doručka operemo sudove. Onda sam očistila dvorište oko cveća. Otišla sam u prodavnicu da kupim hleb sa Snežom. Kad sam se vratila usisala sam sobu. A sad gledamo Zonu Zanfirovu video kasetu, pa ćemo jesti sladoled od jagode i maline i kupine. Sad smo ručali, pa sad idemo na odmaranje. Posle idemo na bazen, pa ćemo ići da beremo kantarion za čaj, idemo sporo, to je iza brda. U bazenu smo se igrali sa loptom. Kad smo završili sa loptom, otišli smo sa Radom na vodopad, pa smo se tamo kupali i slikali se kako se kupamo na vodopadu. Deca su otišla da se prošetaju a ja sam ostala da kuvam kafu i da spremam večeru sa Radom. Pravili smo proju od čvaraka. Ja i Sanja smo prale sudove i sad idemo na spavanje.

28.07.2006.

9.DAN

Doručkovali smo prženice i belu kafu. Pa sam očistila dvorište i prostorije sam sredila, pa sam otišla na potok da operem metle. Čekamo struju da dođe. Očistila sam šargarepu i zelen i luk za ručak. Kuvamo sladak kupus. Prala sam sa Snežom sudove. Jeli smo dinju i breskve za užinu. Došli smo sa bazena pa sam kuvala kafu, pa smo jeli koh sa mlekom. Bili smo u disku pa na spavanje.

29.07.2006.

10.DAN

Kad ustanem onda namestim krevet i svako jutro uzimam med i vodu. Onda pijem kafu i idemo na doručak. Ja sam počistila dvorište i otišla sam na potok da operem metle. Onda sam otišla u prodavnicu da poslušam Zorku i Radu. Onda sam čistila zelen i šargarepu. Oprala sam svoj veš i sladoled sam jela. Pojela sam čokoladu sa keksom, bonžitu, kolač sa suvim smokvama. Gledam tv i jedem kukuruz. Posle ručka smo jeli lubenicu i dinju. Posle šetnje smo večerali, jeli smo picu. Pojela sam dosta pice i idem na spavanje.

30.07.2006.

11.DAN

Kad ustanem onda nameštam krevet i onda se umijem. Ujutru idem u crkvu. Onda ću da uzmem med i vodu, pa ću da doručkujem. Došla sam iz crkve. Bilo je lepo u crkvi. Sad idem na doručak. Sređivala sam kuću generalno- obrisala sam prašinu i usisala i skidala sam paučinu, umutila sam za tortu šlag. To je torta sa piškotama i malinama. Sad čekamo ručak od musake od krompira. Sad jedemo lubenicu i dinju. Idemo na bazen. Bilo je lepo na bazenu, zabavljali smo se. Pa smo večerali sve po malo. Jeli smo tortu i ja sam prala sudove. Imali smo diskoteku, pa smo posle zabave otišli na spavanje.

31.07.2006.

12.DAN

Ujutru skidamo posteljinu zato što dolazi drugi. Svako jutro uzimam med i vodu. Onda doručkujem i operem sudove. Za ručak jeli smo kiseli kupus i sve po malo. Na kraju smo jeli tortu.

U Dobri je bilo lepo. Bili smo na Dunavu gde se spaja Rumunska granica. Kupali smo se, vozili čamcem, šetali, bili smo u voćnjaku da beremo jabuke i šljive.

Nemam više ništa da kažem osim da je bilo prelepo.

Korisnica 2.zajednice

Anica

Sve objavljene medicinske informacije su smatrane opštim i napisane su u edukativne svrhe. Nikako se ne mogu koristiti kao zamena za individualni lekarski savet. Ukoliko smatrate da je Vašem detetu potrebna medicinska pomoć, molimo Vas da se obratite svom lekaru i psihologu.
Društvo za pomoć osobama sa Down sindromom Srbije dozvoljava korišćenje originalnog, neizmenjenog sadržaja informacija u prezentaciji. Molimo Vas da pri navođenju informacija naznačite “Preuzeto sa prezentacije na adresi www.downsindrom.org.yu” kao i da pridodate link na našu prezentaciju.